nava

  • ۰
  • ۰

کلینیک مشاوره زوج

زوج درمانی نوعی روان‌درمانی است که در آن یک درمانگر با تجربه در زمینه زوج درمانی، که اغلب اوقات با مجوز ازدواج و خانواده درمانی است، به دو شخص درگیر در یک رابطه عاشقانه کمک می‌کند تا با جستجویی در رابطه خود، حل مشکلات و بهبود رضایت از روابط خود را داشته باشند.

در زوج درمانی چه انتظاری باید داشت؟

زوج درمانی با پرسش برخی از سؤالات استاندارد در مورد پیشینه روابط و همچنین بررسی خانواده‌ها، مبدا، ارزش‌ها و پیشینه فرهنگی هر یک از زوجین شروع می‌شود.

زوج درمانی به شناسایی زوج کمک می‌کند تا موضوع را مورد توجه قرار دهند. محوریت درمان، تعیین اهداف درمانی و برنامه ریزی یک روش برای درمان می‌باشد.

در طی مراحل زوج درمانی، درمانگر به طرفین کمک می‌کند تا بتوانند از بهینه سازی روابط خود برای رفع مشکل استفاده کنند. در حالی که به زوجین کمک می‌کند تا هریک از نقش‌های خود را در تعاملات ناکارآمد درک کنند و درصدد تغییر آن باشند.

مرکز درمان وسواسمرکز درمان افسردگیمرکز درمان اختلالات

زوج درمانی می‌تواند یک مشکل فعلی را برطرف کند، از تشدید مشکلاتی که باعث افزایش استرس می‌شود جلوگیری کند.

زمینه‌های عمده نگرانی که در زوج‌های درمانی مورد توجه قرار می‌گیرد شامل مواردی در رابطه با پول، فرزندپروری، جنسیت، خیانت، قانون، مسائل مزمن بهداشت، ناباروری، قمار، استفاده از مواد، فاصله عاطفی و درگیری مکرر است.

 

 

  • ۹۹/۰۱/۱۱
  • hadise bagherzadegan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی